O čem si povídáme
školní rok 2022/23
Krásy přírody - Hody, hody, doprovody
- Seznamovat děti s postupně se probouzející přírodou, návratem ptáků z teplých krajin, jarními květinami, pučícími stromy, se zvířátky a jejich mláďaty
- Přiblížit dětem tradice a zvyky spojené s Velikonocemi a zapojit je do příprav na tyto svátky
- Rozvíjet řečové schopnosti a jazykové dovednosti dětí - porozumět slyšenému příběhu, zachytit jeho hlavní myšlenku, sledovat děj
- Využívat různé výtvarné a další umělecké techniky
- Rozvíjet a kultivovat mravní i estetické vnímání
- Rozvíjet fyzickou i psychickou zdatnost dětí
- Podporovat v dětech úctu k životu
- Porozumět, že změny jsou přirozené a samozřejmé a že je potřeba s nimi v životě počítat
Sníh, led, mráz, nastal zimní čas - Kudy zima utekla
- Rozvíjet fyzickou a psychickou zdatnost
- Získávat vlastní sebevědomí a sebedůvěru
- Poznávat svět lidí, kultury
- Pomáhat pečovat o životní prostředí
- Dodržovat pravidla hry, jednat férově a spravedlivě
- Chápat výzanam péče o čistotu, zdraví, co je aktivní pohyb, zdravá výživa
Sníh, led, mráz, nastal zimní čas - Řekni mi, co to znamená
- Dbát na své zdraví a bezpečí
- Předcházet nebezpečným situacím ohrožujících samotné dítě či ostatní kolem
- V případě potřeby umět si o pomoc říci nebo si ji zavolat
- Umět spolupracovat s jinými dětmi
- Respektovat dohodnutá pravidla
- Přijímat odpovědnost
- Využívat své smysly a poznávat prostředí kolem
Sníh, led, mráz, nastal zimní čas - Co potřebuje naše tělo
- Seznámit děti s lidským tělem – umět pojmenovat části těla a některé vnitřní orgány
- Rozeznávat a poznávat svět kolem sebe pomocí smyslů
- Vnímat, že lidé jsou různí a že se člověk v průběhu života mění
- Rozvíjet pohybové dovednosti dětí
- Rozvíjet komunikační dovednosti dětí – verbální i neverbální
- Uvědomovat si, že o zdraví je třeba pečovat
- Předcházet nebezpečným situacím ohrožujících člověka a jeho zdraví
- Umět spolupracovat s jinými dětmi
Sníh, led, mráz, nastal zimní čas - Karneval
Zaměření:
- Seznáment se se světem lidí, kulturou a uměním
- Rozvíjet pohybové schopnosti a dovednosti v oblasti jemné a hrubé motoriky
- Rozvíjet komunikativní dovedností – vyjadřovat pocity a prožitky
- Přiblížit dětem, co se děje v přírodě v zimě
- Povídat si o volně žijících zvířatech a o tom, jak přežívají v zimě
- Vnímat plynutí času, změnu ročních období a změny v přírodě
- Vytvářet u dětí zdravé životních návyky a postoje
- Upozorňovat na různá nebezpečí a učit děti předcházet úrazům
- Rozvíjet komunikativní dovednosti a kultivovaný projev
- Poznávat místa, kde je převážně zima – jiné země a národy
- Vnímat mezilidské vztahy, dodržovat společenské normy a hodnoty a respektovat různé společenské role
Sníh, led, mráz, nastal zimní čas - Zimní radovánky
- Přiblížit dětem, co se děje v přírodě v zimě
- Povídat si o tom, co v zimě děláme my lidé
- Seznámit děti s různými zimními sporty
- Upozornit děti na různá nebezpečí spojená se zimou či zimními sporty
- Zvládat soutěž – umět odhadnout své síly, umět prohrát, ocenit druhé, poznat své slabé stránky, mít sebevědomí a sebedůvěru
- Rozvíjet fyzickou i psychickou zdatnost dětí – rozvíjet pohybové dovednosti dětí
- Soustředit se na činnost, umět převyprávět slyšený příběh
- Vnímat plynutí času, změnu ročních období a změny v přírodě
- Vnímat mezilidské vztahy, dodržovat společenské normy a hodnoty a respektovat různé společenské role
Doba splněných přání - Tři králové
- Přiblížit dětem lidové tradice spojené s Novým rokem a Třemi králi
- Uvědomovat si odlišnosti mezi lidmi a respektovat je
- Chovat se vstřícně a přátelsky k ostatním – respektovat potřeby jiného dítěte (rozdělit se s ním o dobroty, půjčit si hračku, společně plnit úkol)
- Rozvíjet fyzickou i psychickou zdatnost dětí
- Umět vyjádřit a sdělit svůj zážitek, přání a obsah slyšeného textu – poslouchat a vyprávět
- Vnímat plynutí času, změnu ročních období a změny v přírodě
Doba splněných přání - Vánoce, Vánoce přicházejí
- Přiblížit dětem lidové tradice spojené s adventem a Vánocemi
- Umět vyjádřit a sdělit své pocity, prožitky, nálady a dojmy
- Chovat se vstřícně a přátelsky k ostatním
- Jednat bezpečně, neohrožovat svým chováním sebe či ostatní
- Podporovat pohybové schopnosti dětí, cit pro hudbu a výtvarné či dramatické vyjadřování
Doba splněných přání - Mikuláš zvoní
- Přiblížit dětem lidovou tradici spojenou se začínajícím adventem a sv. Mikulášem
- Osvojit si schopnosti a dovednosti důležité pro navazování a rozvíjení vztahů k druhým lidem
- Umět vyjádřit své pocity, prožitky a dojmy
- Poznávat své silné i slabé stránky, nebát se chybovat
- Rozvíjet estetický vkus a manuální zručnost a tvořivost
- Podporovat pohybové schopnosti dětí a cit pro hudbu
Kouzelná školka - Martin jede
- Přiblížit dětem lidovou tradici spojenou se sv. Martinem
- Posilovat prosociální chování ve vztahu k ostatním lidem - pomáhat druhým
- Vhodně se oblékat dle počasí, umět si sl složit své oblečení
- Rozvíjet psychickou i fyzickou zdatnost u dětí
- Rozvíjet řečové a vyjadřovací schopnosti
Kouzelná školka - Malíř podzim čaruje
- Využívat všechny smysly – poznávat svět kolem sebe
- Vnímat změny v přírodě a změny počasí – všímat si, co se děje v přírodě
- Vytvářet pozitivní vztah k přírodě
- Rozvíjet řečové dovednosti a početní představy
- Soustředit se na práci, divadelní představení, četbu knih
- Zvládat pracovní úkoly a obsluhu sebe sama
- Respektovat dohodnutá pravidla
- Podporovat osobní pohodu
Kouzelná školka - Jsem zdravý jako rybička
- Rozvíjet pohybové schopnosti a dovednosti v oblasti hrubé i jemné motoriky
- Vnímat a znát své vlastní tělo
- Vytvářet zdravé životní návyky a postoje – pečovat o své zdraví (mýt si ruce, dodržovat pitný režim, otužovat se, oblékat se dle počasí apod.)
Kouzelná školka - Cesta do školy
- Rozvíjet pohybové schopnosti a dovednosti v oblasti hrubé i jemné motoriky
- Orientovat se v obci, kde žiji (kam chodím do MŠ)
- Umět popsat cestu do MŠ
- Uvědomit si nebezpečné situace, které by cestou do MŠ mohly nastat a předcházet jim (jak chránit své zdraví)
- Dodržovat pravidla v MŠ (bezpečnost ve školce i mimo ni)
- Rozvíjet soužití s ostatními dětmi ve třídě a v MŠ (tolerovat a respektovat ostatní, spolupodílet se, spolupracovat s ostatními)
Kouzelná školka - Já a moji kamarádi
- Orientovat se ve školce
- Seznámit se s ostatními dětmi a znát své paní učitelky
- Osvojit si pravidla chování ve školce (pozdravit, poděkovat, poprosit, omluvit se, druhým neubližovat, ale pomáhat jim, uklízet po sobě, chovat se bezpečně, rozloučit se apod.)
- Osvojit si věku přiměřené praktické dovednosti (oblékat se a strojit se sám)
- Získat větší samostatnost
- Rozvíjet sebeovládání
školní rok 2021/22
Zaměření:
- Vnímat okolní svět – přírodu i kulturu, co se děje kolem nás
- Vyjadřovat samostatně a smysluplně myšlenky, názory, pocity, mínění a úsudky ve vhodně zformulovaných větách
- Porozumět běžným projevům vyjádření emocí a nálad - uvědomovat si příjemné a nepříjemné citové prožitky, rozlišovat citové projevy v důvěrném (rodinném) a cizím prostředí
- Koordinovat lokomoci a další pohyby těla, sladit pohyb s rytmem a hudbou
- Zvládat základní hudební dovednosti vokální i instrumentální
- Podporovat správné držení těla
- Uvědomovat si nebezpečné situace, se kterými se můžeme o prázdninách setkat
-
- Vytvářet u dětí povědomí o vlastní sounáležitosti se světem - poznávat svou zemi, ale i další země, svůj národ i kulturu, ale i ostatní národy a kultury
- Posilovat přirozenou zvídavost dětí – seznamovat děti s různými dopravními prostředky a jejich fungováním
- Posilovat v dětech uvědomování různých nebezpečí spojených s dopravou, cestováním, nebo prostě o prázdninách
- Rozvíjet u dětí dovednost spolupracovat, společně plánovat či vytvářet, ale také schopnost sebeovládání
- Vytvářet zdravé životní návyky a postoje
- Rozvíjet tvořivost
- Vytvářet povědomí o přírodním prostředí o jeho rozmanitosti
Medvíďata:Přehled výchovně vzdělávací práce od 6.6.
Tygři: PVVP_-_tygříci_od 6.6..2022.docx (117023)
-
Rozvíjení pohybových schopností a dovedností
-
Rozvíjení komunikativních dovedností
-
Umět vyjadřovat souhlas - nesouhlas ve vztahu k dětem i k dospělým
-
Umět se chovat obezřetně ve vztahu k cizím lidem
-
Poznávání jiných kultur - barva pleti, jazyk, světadíly
-
Poznávání reálií ČR - vlajka ČR, znak, Pražský hrad
- Rozvíjet pohybové schopnosti, jemnou i hrubou motoriku
- Rozvíjet komunikativní dovednosti - verbální i neverbální
- Umět ovládat své chování i ve vztahu k druhému
- Pomáhat pečovat o životní prostředí
- Poznávat rozmanitosti přírody, upevňovat úctu k životu ve všech formách
- Seznamovat děti se světem lidí, s kulturou i zvyky
- Posilovat přirozenou zvídavost dětí
- Osvojovat si poznatky a dovednosti potřebné k vykonávání jednoduchých činností
- Rozvíjet estetický vkus
- Seznamovat děti s pravidly chování vůči druhému
- Seznamovat děti se světem lidí, s kulturou i zvyky v souvislosti s poutí
- Uvědomovat si lidské vztahy – využívat zkušenost, fantazii a představivost v různých situacích
- Rozvíjet řečové schopnosti a jazykové dovednosti
- Rozvíjet vnímání – začít si osvojovat logické myšlení, cvičit paměť a pozornost
- Rozvíjet fyzickou i psychickou zdatnost dětí
- Vnímat technické věci v blízkém okolí, zajímat se o jejich fungování
- Využívat různé výtvarné techniky
- Seznamovat děti s Velikonocemi a tradicemi s nimi spojenými
- Rozvíjet řečové schopnosti a jazykové dovednosti
- Využívat různé výtvarné techniky
- Rozvíjet fyzickou i psychickou zdatnost dětí
- Rozvíjet a kultivovat mravní i estetické vnímání
- Podporovat v dětech úctu k životu
Zaměření:
- Seznamovat děti s tím, co se děje v přírodě na jaře
- Poznávat květiny a další rostliny, poznávat i různé živočichy
- Seznámit se s životními cykly rostlin, stromů, nebo i živočichů
- Seznámit se s částmi rostlin a jejich pojmenováním
- Všímat si změn počasí
- Všímat si, co se děje na zahrádkách, na poli, v lese, na louce a kolem řeky či rybníka
- Učit děti pečovat o své okolí i o přírodu – o školní zahradu, o záhonky, prostředí kolem nás
- Rozvíjet fyzickou i psychickou zdatnost dětí
- Rozvíjet a kultivovat mravní i estetické vnímání
- Mluvit o svátcích a tradicích – Den učitelů, Apríl, Mezinárodní den ptactva
- Přiblížit dětem změny v přírodě spojené s počasím a změnou ročních období
- Učit děti pečovat o své okolí i o přírodu
- Seznámit děti se svátky a významnými dny – MDŽ (8.3.), měsíc knihy, knihoven či čtenářů – poznávat svět lidí a jeho kulturu
- Upevnit si pravidla vzájemného styku – zdvořilost, ohleduplnost, toleranci, spolupráci s ostatními
- Rozvíjet fyzickou i psychickou zdatnost dětí
- Pomáhat dětem poznávat sama sebe - své emoce (kdy se cítím dobře a kdy nikoliv), získávat sebevědomí a sebedůvěru, postupně rozvíjet jejich odpovědnost
- Učí se svoje činnosti a hry plánovat, organizovat, řídit a vyhodnocovat
- Zapojit děti do plánování, řízení a organizování her a činností
- uvědomění si vlastního těla – osvojení si poznatků o těle a jeho zdraví, poznávání smysly
- odhadnutí rizik svého chování
- vytváření zdravých životních návyků
- řešení problémů a odhadnutí svých sil – umět si říci o pomoc (zavolat pomoc)
- rozvíjení přirozených poznávacích citů (zvídavosti, zájmu, radosti z objevování…)
- rozvíjení komunikativních dovedností a kultivovaného projevu
- rozvoj kooperativních dovedností
- vytváření základů aktivních postojů k životu
- rozvoj úcty k životu
Medvíďata: PVVP - Medvíďata od 21.2.2022.docx (368039)
Tygříci: PVVP_-_tygříci_od_21.2.2022.docx (102087)
- rozvíjení pohybových schopností a zdokonalování dovedností v oblasti jemné a hrubé motoriky
- rozvíjení komunikativních dovedností - vyjadřování pocitů a prožitků
Medvíďata:PVVP - Karneval