O čem si povídáme
Zaměření:
- Vnímat okolní svět – přírodu i kulturu, co se děje kolem nás
- Vyjadřovat samostatně a smysluplně myšlenky, názory, pocity, mínění a úsudky ve vhodně zformulovaných větách
- Porozumět běžným projevům vyjádření emocí a nálad - uvědomovat si příjemné a nepříjemné citové prožitky, rozlišovat citové projevy v důvěrném (rodinném) a cizím prostředí
- Koordinovat lokomoci a další pohyby těla, sladit pohyb s rytmem a hudbou
- Zvládat základní hudební dovednosti vokální i instrumentální
- Podporovat správné držení těla
- Uvědomovat si nebezpečné situace, se kterými se můžeme o prázdninách setkat
-
- Vytvářet u dětí povědomí o vlastní sounáležitosti se světem - poznávat svou zemi, ale i další země, svůj národ i kulturu, ale i ostatní národy a kultury
- Posilovat přirozenou zvídavost dětí – seznamovat děti s různými dopravními prostředky a jejich fungováním
- Posilovat v dětech uvědomování různých nebezpečí spojených s dopravou, cestováním, nebo prostě o prázdninách
- Rozvíjet u dětí dovednost spolupracovat, společně plánovat či vytvářet, ale také schopnost sebeovládání
- Vytvářet zdravé životní návyky a postoje
- Rozvíjet tvořivost
- Vytvářet povědomí o přírodním prostředí o jeho rozmanitosti
Medvíďata:Přehled výchovně vzdělávací práce od 6.6.
Tygři: PVVP_-_tygříci_od 6.6..2022.docx (117023)
-
Rozvíjení pohybových schopností a dovedností
-
Rozvíjení komunikativních dovedností
-
Umět vyjadřovat souhlas - nesouhlas ve vztahu k dětem i k dospělým
-
Umět se chovat obezřetně ve vztahu k cizím lidem
-
Poznávání jiných kultur - barva pleti, jazyk, světadíly
-
Poznávání reálií ČR - vlajka ČR, znak, Pražský hrad
- Rozvíjet pohybové schopnosti, jemnou i hrubou motoriku
- Rozvíjet komunikativní dovednosti - verbální i neverbální
- Umět ovládat své chování i ve vztahu k druhému
- Pomáhat pečovat o životní prostředí
- Poznávat rozmanitosti přírody, upevňovat úctu k životu ve všech formách
- Seznamovat děti se světem lidí, s kulturou i zvyky
- Posilovat přirozenou zvídavost dětí
- Osvojovat si poznatky a dovednosti potřebné k vykonávání jednoduchých činností
- Rozvíjet estetický vkus
- Seznamovat děti s pravidly chování vůči druhému
- Seznamovat děti se světem lidí, s kulturou i zvyky v souvislosti s poutí
- Uvědomovat si lidské vztahy – využívat zkušenost, fantazii a představivost v různých situacích
- Rozvíjet řečové schopnosti a jazykové dovednosti
- Rozvíjet vnímání – začít si osvojovat logické myšlení, cvičit paměť a pozornost
- Rozvíjet fyzickou i psychickou zdatnost dětí
- Vnímat technické věci v blízkém okolí, zajímat se o jejich fungování
- Využívat různé výtvarné techniky
- Seznamovat děti s Velikonocemi a tradicemi s nimi spojenými
- Rozvíjet řečové schopnosti a jazykové dovednosti
- Využívat různé výtvarné techniky
- Rozvíjet fyzickou i psychickou zdatnost dětí
- Rozvíjet a kultivovat mravní i estetické vnímání
- Podporovat v dětech úctu k životu
Zaměření:
- Seznamovat děti s tím, co se děje v přírodě na jaře
- Poznávat květiny a další rostliny, poznávat i různé živočichy
- Seznámit se s životními cykly rostlin, stromů, nebo i živočichů
- Seznámit se s částmi rostlin a jejich pojmenováním
- Všímat si změn počasí
- Všímat si, co se děje na zahrádkách, na poli, v lese, na louce a kolem řeky či rybníka
- Učit děti pečovat o své okolí i o přírodu – o školní zahradu, o záhonky, prostředí kolem nás
- Rozvíjet fyzickou i psychickou zdatnost dětí
- Rozvíjet a kultivovat mravní i estetické vnímání
- Mluvit o svátcích a tradicích – Den učitelů, Apríl, Mezinárodní den ptactva
- Přiblížit dětem změny v přírodě spojené s počasím a změnou ročních období
- Učit děti pečovat o své okolí i o přírodu
- Seznámit děti se svátky a významnými dny – MDŽ (8.3.), měsíc knihy, knihoven či čtenářů – poznávat svět lidí a jeho kulturu
- Upevnit si pravidla vzájemného styku – zdvořilost, ohleduplnost, toleranci, spolupráci s ostatními
- Rozvíjet fyzickou i psychickou zdatnost dětí
- Pomáhat dětem poznávat sama sebe - své emoce (kdy se cítím dobře a kdy nikoliv), získávat sebevědomí a sebedůvěru, postupně rozvíjet jejich odpovědnost
- Učí se svoje činnosti a hry plánovat, organizovat, řídit a vyhodnocovat
- Zapojit děti do plánování, řízení a organizování her a činností
- uvědomění si vlastního těla – osvojení si poznatků o těle a jeho zdraví, poznávání smysly
- odhadnutí rizik svého chování
- vytváření zdravých životních návyků
- řešení problémů a odhadnutí svých sil – umět si říci o pomoc (zavolat pomoc)
- rozvíjení přirozených poznávacích citů (zvídavosti, zájmu, radosti z objevování…)
- rozvíjení komunikativních dovedností a kultivovaného projevu
- rozvoj kooperativních dovedností
- vytváření základů aktivních postojů k životu
- rozvoj úcty k životu
Medvíďata: PVVP - Medvíďata od 21.2.2022.docx (368039)
Tygříci: PVVP_-_tygříci_od_21.2.2022.docx (102087)
- rozvíjení pohybových schopností a zdokonalování dovedností v oblasti jemné a hrubé motoriky
- rozvíjení komunikativních dovedností - vyjadřování pocitů a prožitků
Medvíďata:PVVP - Karneval